Het plusteken in de Zwitserse vlag in het Tissot-logo symboliseert de Zwitserse kwaliteit en betrouwbaarheid die Tissot sinds 1853 heeft bewezen. De horloges, die over de hele wereld worden verkocht, stellen Tissot in staat om de leider te zijn in de traditionele Zwitserse horloge-industrie, met een export van meer dan 4 miljoen horloges elk jaar. Tissot staat voor zijn handtekening, Innovators by Tradition. De hoge kwaliteit van het merk met elk onderdeel wordt wereldwijd erkend.
Tissot is benoemd tot Official Timekeeper en Partner van vele wereldwijde evenementen, zoals basketbal bij de NBA en FIBA; fietsen met de Tour de France en de UCI Wereldkampioenschappen Wielrennen; motorsport met MotoGPTM en het FIM World Superbike Championship en nog veel meer, behalve in de sporten ijshockey, schermen en rugby.
De belangrijkste toonaangevende producten zijn: Tissot T-Touch (het eerste tactiele horloge in 1999). Tissot Le Locle, een tijdloos klassiek automatisch horloge met 80 uur gangreserve. Tissot T-Race, "het sportieve design".